close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רעיונות לפעילות גיבוש עובדים מוצלחת

מערכת שורשכא תשרי, תשעט30/09/2018

יש מגוון רעיונות לפעילויות גיבוש לעובדים, אך חשוב להתאים את הפעילות למאפייני העובדים, לעונה בשנה, למגבלות התקציב ולמטרת האירוע

תגיות:
עסקים וארגונים רבים בישראל מפיקים ימי גיבוש עבור צוות העובדים, לרוב בעזרת חברה מקצועית המתמחה בתחום זה. יש מגוון רעיונות לפעילויות גיבוש לעובדים, אך חשוב להתאים את הפעילות למאפייני העובדים, לעונה בשנה, למגבלות התקציב ולמטרת האירוע.

יום גיבוש לעובדים אינו רק יום כיף, מטרתו ליצור גיבוש חברתי בין עובדי הארגון, לאפשר לעובדים להכיר אחד את האחר טוב יותר, ליצור קשרים חברתיים ולגרום לליכוד הצוות. כמו כן, במהלך יום הגיבוש לעובדי החברה ניתן לשלב פעילויות מאתגרות המחייבות שיתוף פעולה וביצוע משימות מאתגרות יחד. יש גם פעילויות גיבוש בסגנון אקסטרים עם הפעלות גדושות באדרנלין ואקשן כגון משחק המרוץ למיליון בשילוב פעילויות ODT, טיולי טרקטורונים בשילוב משימות שונות ועוד.

המרוץ למיליון במים או ביבשה
פעילות גיבוש חווייתית ומהנה לעובדים, בהתאם לעונה ניתן לבחור האם לקיים את משחק המרוץ למיליון ביבשה, למשל בסמטאות עכו או יפו, או לקיים את הפעילות בים או בבריכה עם מים קרירים. זו פעילות מגבשת שכל העובדים אוהבים ולוקחים בה חלק פעיל, לאחר חלוקה לקבוצות קטנות המשתתפים מקבלים כתב חידה ועליהם לפתור אותה על מנת להתקדם למשימה הבאה, עד לסיום. בסוף הפעילות מכריזים על הקבוצה המנצחת, ולרוב מעניקים פרס קבוצתי לזוכים.

במהלך הפעילות במים או ביבשה, המתמודדים צריכים לעבור בהצלחה משימות שונות ומאתגרות, רובן משעשעות ומרעננות. כך למשל, אפשר לשלב במהלך יום הגיבוש פעילויות ODT במים, לפתור פאזלים וחידונים ענקיים הצפים על המים, להתמודד עם קשירת חבלים ויצירת מבנים שונים ועוד. כמו כן, אפשר לשלב במהלך היום פעילויות נוספות כמו טיולים רגליים או ממונעים, וכמובן לדאוג לארוחה טעימה ולכיבוד קל לאורך כל היום.

יום גיבוש בספינות מכמורת
יום גיבוש חווייתי וייחודי, עובדי החברה עולים לספינות מכמורת ולאחר סקירה היסטורית קצרה והכרות עם צוות הדייגים והמפעילים, יוצאים לשייט ומתמודדים בלב ים עם משימות מאתגרות ומהנות, ביניהן גם משימות מצחיקות. עובדי הארגון מחולקים לקבוצות ועליהם לעמוד במשימות השונות, המשימות מותאמות למאפייני העובדים ומספר המשתתפים, מטרתן ליצור גיבוש בין עובדי החברה ולגרום ללכידות ולשיתופי פעולה.

במהלך השייט המשתתפים מסייעים לצוות ספינת המכמורת ובסוף היום כולם זוכים לארוחת דגים מפנקת וטעימה, אפשר להזמין גם קייטרינג ולדאוג לכיבוד ולמזון לאורך כל שעות היום.

פעילות מים בין העמק להר
פעילות אטרקטיבית לגיבוש צוות העובדים, לאחר התכנסות בשעת בוקר וכיבוד קל, העובדים מחולקים לקבוצות והם מתמודדים עם כתבי חידה, משימות שונות ואתגרים מיוחדים במהלך מסע רגלי באזור מערות עמק האלה או במיקום אחר.
חשוב לדעת כי זו פעילות המתאימה גם לימי הקיץ הלוהטים מאחר ורוב המשימות מתקיימות במערות ובנקיקים, במקומות מוצלים. אפשר לשדרג את הפעילות ולהוסיף טיול ג'יפים מהנה באזור, טיולי טרקטורונים ועוד. במהלך הטיול הממונע יש משימות שהעובדים חייבים להשלים, וכמובן הם נהנים גם מהנוף המרהיב ומהטיול בנוף הפסטורלי והקסום.

יום גיבוש בסגנון המערב הפרוע
כל אחד חלם בצעירותו להיות קאובוי ולשלוף אקדחים במהירות, לרכב על סוסים וליהנות ממשחקי בוקרים שונים. לכן, פעילות גיבוש לעובדי החברה בסגנון המערב הפרוע נחשבת לבחירת מעולה ואטרקטיבית.

בתחילת היום העובדים מגיעים לחוות סוסים ולאחר הסברים קצרים וארוחה קלה, מתחלקים לקבוצות ומתחילים במשימות שונות ומאתגרות. במהלך היום העובדים לומדים כיצד לרכב על סוסים, לירות בחץ וקשת, להטיל פרסות ועוד. אפשר לשלב פעילות ODT עם משחקים המתאימים לאווירה במקום, וכמובן כדאי לשלב ארוחת בוקרים עם נתחי בשר עסיסיים ועוד.
פעילות גיבוש בלילה

בעונה החמה אפשר לתכנן יום גיבוש גם בשעות פחות מקובלות, למשל לילה לבן בחוף הים, בחיק הטבע או בכל מקום אחר. הפעילות מתחילה לקראת השקיעה ונמשכת מספר שעות, כאשר העובדים זוכים ליום מנוחה למחרת.

במהלך הפעילות אפשר לשלב טיול עששיות מרתק, טיול רגלי בשמורה טבע או במבצר יפהפה עם משחקי חברה ופעילויות גיבוש מהנות, אפשר גם לצאת לשייט לילי וכדומה. זו פעילות מאתגרת ומיוחדת, העובדים זוכים ליום גיבוש מעט שונה וכמובן לבונוס מאחר והם לא צריכים להתייצב בעבודה למחרת.

לסיכום, יש מגוון רעיונות לפעילות גיבוש לעובדים, לכן כדאי לפנות לחברה מקצועית ומנוסה בתחום. צוות החברה יציע פעילויות גיבוש המתאימות לצורכי הארגון ולמאפייני העובדים, ובהתאמה לתקציב.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה